VT Hiking - шаблон joomla Видео

Bükk-fennsík túra

Október 26. reggel 5 óra. Kicsit ma korábban ébreszt a telefonom. Nagy nap ám a mai, hiszen 1 óra múlva kezdetét veszi a DEOEC Hiking Team 2. túrája, melynek célpontja a Bükk-fennsík! Gyors készülődés, pakolás és ellenőrzés: csoki, kitűző, térkép, tájoló; a lényeg megvan, indulhatunk.

A Dóczyhoz közeledve egyre nagyobb tömeg tűnik fel a szemem előtt, amely csak tovább gyarapodik, míg végül 37 lélekre növi ki magát. A reggeli buszút egy kissé bágyadtan és eseménytelenül telik, menet közben Miskolcon még 5-en csatlakoznak hozzánk. A Bükk szivárvány-színekben tündöklő bérceihez közeledve érezni a levegő vibrálását a buszon; néhányan inkább megtennének 10 km-el többet - gyalog, csak végre lennénk már a természet lágy ölén.

Bánkútra felérve már mindenki büszkén viseli az időközben kiosztott jelvényeket és tanácstalanul vizslatja a környező hegyeket: vajon merre fogunk elindulni?! Első utunk a Bükk 3. legmagasabb csúcsára, a Bálványra (956m) vezet; a Petőfi-kilátóból csodás kilátás nyílik a Tátra, a Zemplén és a Bükk-fennsík vonulatára. Míg a csoport fele fent gyönyörködik a tájban, az Atinál lévő GPS geoládát jelez a közelben, melyet rövid keresés után meg is találunk egy szikla hasadékába elrejtve, majd büszkén véssük nevünket a logfüzetbe és helyezzük el kitűzőnket a ládában.

Utunkat a Csurgó-völgy irányában folytatjuk és tiszteletünket fejezzük ki az erdészek, vadászok és vadőrök védőszentjénél, a Faktor-réti Madonnánál. Ekkor kicsit elvetemültnek néz minket a társaság, mert mindenkit megkérünk, hogy hozzon magával egy számára szimpatikus követ. Gondolom sokan először furcsa tréfának tartották a kérést, de a turisták által apró kövekből összehordott emlékhelyhez érve mindenki elteszi a likvidálásunkra előkészített eszközöket. Gyors csoportkép után rövid, de annál meredekebb kaptatón érünk fel az Olasz-kapuhoz, ahol mindenki békésen elfogyaszthatja kis ebédjét és pihenhet egyet a túra „meredekebb” része előtt.

A csapat

A következő állomás felé közeledve a lelkesedés és a figyelmetlenség tévútra csal minket, de hamar sikerül megtalálnunk a helyes ösvényt, amely a Bükk érintetlen „dzsungelébe”, a bükki őserdőbe kalauzol el minket. A túra egyik legnehezebb részén járunk; a meredek kaptató után már kezdjük érezni a kilométereket, de mindenkit kárpótol cserébe a Tar-kőről és a Három-kőről szemünk elé táruló Bükk hegység meseszép látványa. A pihiszünetekben sikerül még 2 geoládát megtalálnunk és jelet hagynunk bennük az utókor számára.

Kellően elfáradva és élményekkel gazdagodva indulunk vissza Bánkút felé, közben meglátogatva a Debreceni Búvár Club kutatási területéhez tartozó Diabáz-barlang bejáratát. A bánkúti turistaházhoz megérkezve, mindenki szívesen ül le egy üveg hideg sör vagy tócsni mellé, miközben jókat nevetünk a nap eseményein. Kicsit elnehezedett lábbal és szívvel szállunk fel a buszra, hiszen mindenki maradna még egy kicsit élvezni a természetet és a Bükk csodálatos világát. A túra nagyon jó hangulatban telt, egy szuper kis csapat gyűlt össze, ezért az okleveleket büszkén nyújtjuk át a résztvevők számára.

Mivel én egy kissé elfogult vagyok a természetjárás iránt, szeretnék veletek megosztani néhány benyomást a túráról motiváció gyanánt:

„A túra mesés volt! Szerintem nagyon jól meg volt szervezve. Gyönyörű volt a táj, és az idő is remek volt. A végén az élményeket és a kellemes kimerültséget, egy közös sörözés/étkezés mellett összegezni, nagyon jó volt. :)” – Peleskey Kamilla

„Szinte csak pozitív tapasztalatom volt a túrával kapcsolatban. A szervezés szuper volt, pont jó volt a tempó, megfelelő mennyiségű és hosszúságú pihenők voltak, a táv is teljesíthető simán. :)” – Kis Adrienn

„Nagyon jó volt ez a túra is. Tetszik a geoláda keresés. Szép volt a kilátás, legközelebb mehetünk magasabbra is. Furcsa volt, de mikor megérkeztünk a buszhoz még sétálhatnékom volt, mondjuk felfele már nem másztam volna, de azért hamar befejeztük. Jó hogy minden túrán kaptunk egy emléklapot és a kitűző is tetszik. Köszi a szervezést!” –Deák Tímea Kinga

„Nagyon tetszett a túra, profi volt a szervezés és szuper a hangulat. Negatívumot nem nagyon tudnék mondani, csak így tovább! :)” – Tóth Nóra

„It was a lovely day, a lovely weather, walking together in Bükk.” – John Yohan Lee

Idén még biztosan fogunk kirándulni egyet, illetve aki kedvet érez „komolyabb” (teljesítmény)túrákon való részvételhez, ne habozzon, és keressen fel minket! (Idei célpontok: Irinyi 25, TorTúra 65, Téli TüdőTisztító TeljesítményTúra, és a Téli Mátra L/XL)

Útravalóul a túra club jelmondatát szeretném nektek átadni: „Aki a szabad természetben bolyong, helyes úton jár.”

Táv: 20km
Utoljára frissítve:2015. máj. 13., szerda 10:22

Legfrissebbek a szerzőtől: Rehó Bálint

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.